Marketing dóbr – analiza

Rodzi się pytanie

Czy różnicą między dzierżawą a sprzedażą jest tylko cena, czy też odsetki od dzierżawy i efekt sprzedaży firmy świadczą o zdolności firm do konkurowania na rynku. Po pierwsze należy zauważyć, że optymalna proporcja sprzedaży i dzierżawy zależy od konkurencyjności rynku i jest nieodłącznym czynnikiem niezawodności produktów firmy. W przemyśle motoryzacyjnym USA odnotowano znaczny wzrost w leasingu w ciągu ostatnich pięciu lat. Jednakże stopień w jakim dobry leasing wzrósł, jest bardzo zróżnicowany w zależności od producentów. Ponadto producenci, bardzo często rozróżniają procentowe wartości najmu w poszczególnych modelach. Popularnym wytłumaczeniem tych czynności jest to, że samochody są wynajęte w wyższej cenie, bo leasing czyni je bardziej przystępnymi. Trzeba również zauważyć, że decydując się na leasing nie musimy dokonywać pojedynczej, bardzo dużej opłaty a wykonujemy ją w wielu małych, dzięki czemu finanse firmy są bezpieczniejsze.

Wypracujmy lepsze zrozumienie

Dlaczego obserwujemy różnice w leasingu? Opracowany jest model dwupolowy, w którym każdy producent wybiera optymalną ilość i część jednostek, które chce wynajmować. Okazuje się, że w równowadze firma nie dzierżawi wszystkich swoich jednostek – używa mieszanki dzierżawy i sprzedaży lub używa tylko sprzedaży. Z tej analizy wynika, że większa część leasingu stawia firmę w niekorzystnej sytuacji w przyszłości w porównaniu do konkurencji. Dzieje się tak, ponieważ, w przeciwieństwie do firm, które sprzedają swoje produkty, firmy, które dzierżawią są akurat w niekorzystnej sytuacji finansowej. Z drugiej strony – innym ważnym odkryciem w tej analizie jest to, że leasing i jego zakres zależy od niezawodności produktu wybranego przez producenta. W kontekście przemysłu samochodowego, sugeruje to, że droższe samochody są wynajmowane częściej, ponieważ są one lepszej jakości i niekoniecznie dlatego, że są droższe. Dzięki leasingowi przedsiębiorcy mogą pozwolić sobie na auta premium ograniczając ryzyko wciągnięcia swojej firmy w kłopoty finansowe. Auta premium dają nie tylko większą przyjemność z jazdy lecz także w pewnym sensie podnoszą prestiż danej firmy.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 − two =